we współpracy z Miastem Wrocław
Konferencja
Wrocławskie Centrum Kongresowe | Hala Stulecia
oraz
After Party
Restauracja Przystań&Marina
06 maja 2025 r.
12:00 - 24:00
Konferencja hybrydowa
Nominacje dla TOP 100 Restauratorów FORBES&MADE FOR Restaurant w kategorii
KUCHNIA ETNICZNA
Kulinarna WYSTAWA INTERAKTYWNA - Cross The Borders
After Party
W 2025 roku na MADE FOR RESTAURANT podejmujemy tematy związane z szybkim rozwojem restauracji i branży gastronomicznej w oparciu o zewnętrzne i wewnętrzne zasoby. To będzie pakiet merytoryczny pt. FAST GROWING. Co zrobić, aby rosnąć skutecznie i z impetem, z kim pracować, jakich rozwiązań używać i kto robi to genialnie? Będziemy mieli dla Was tylko sprawdzone rekomendacje i mocne „insighty”!
W czasie pierwszej edycji w tym roku, 6 maja we Wrocławiu, zajmiemy się dosłownie - i w przenośni - przekraczaniem granic, czyli:
Tego dnia przekroczymy granice zdrowego rozsądku i smaku, granice biznesowe i artystyczne oraz dosłownie granice Polski. Hasło przewodnie tej wrocławskiej edycji to: CROSS THE BORDERS.
Podczas dwóch edycji MADE FOR RESTAURANT 2025 określamy reguły FAST GROWING dla gastro.
Już wiosną we Wrocławiu podejmiemy temat przekraczania granic – nie tylko tych geograficznych, ale również kulturowych i biznesowych. Podejdziemy do tematu z brawurą i w poszukiwaniu sukcesu finansowego. W erze dynamicznego rozwoju gastronomii będziemy analizować jak zagraniczne trendy, pracownicy i inwestorzy kształtują polski rynek restauracyjny. Sprawdzimy jak międzynarodowe wpływy – od kuchni etnicznych po zagraniczne modele biznesowe – rewolucjonizują polskie restauracje i czego możemy się nauczyć od światowych liderów branży. A może to oni mogą uczyć się od nas?
Polska gastronomia, podobnie jak cała Europa Północna, to high life i top poziom gastronomiczny, ale czy umiemy się tym chwalić przed zagranicznymi turystami? Śmiało i odważnie przekraczamy granice nie tylko na talerzach – rosnąca liczba pracowników z różnych krajów, finansowanie z sektora turystyki oraz potencjalna współpraca restauratorów z ambasadami i międzynarodowymi inwestorami to tematy, które będą nam towarzyszyć podczas pierwszej edycji MADE FOR RESTAURANT 2025 we Wrocławiu.
Podróżując po międzynarodowych wydarzeniach branżowych, widzimy, że na świecie gastronomia to przede wszystkim biznes – w Polsce to wciąż przestrzeń, w której pasja często góruje nad kalkulacją. Czy możemy to zmienić, nie tracąc unikalnego charakteru polskiego rynku?
Już 6 maja 2025 roku spotkamy się we Wrocławskim Centrum Kongresowym, aby wspólnie zastanowić się nad tym jak budować silny, międzynarodowy i odporny na zmiany sektor gastronomiczny i dochodowe restauracje. Bez strachu przekroczymy granice – dosłownie i w przenośni.
Do zobaczenia na MADE FOR RESTAURANT 2025!
Do dzieła
Agnieszka Małkiewicz
Prezes FOR Sp. z o.o.
organizatorka 28 edycji MADE FOR RESTAURANT
Ludzie PRO i CONTRA maszyny? - Joanna Sobczyk, Winterhalter.
MADE FOR Restaurant Stories
Restaurator: Strateg i Kreator - Ziemowit Majewski, City Park.
MADE FOR Restaurant Stories
Technologiczne ASY - Ola Dojnikowska, Bułkę przez Bibułkę, BAKEN, Pollypizza.
MADE FOR Restaurant Stories
CROSS THE BORDERS
Wrocław, 06 maja 2025
INTERNAL POWER
Sopot, 18 listopada 2025
SHOW KULINARNE “MASZYNY KONTRA ROMANTYZM”
Pytania dotyczące rejestracji prosimy kierować na adres: Magdalena Sławińska ms@forsolutions.pl
Badanie i raport rynkowy MADE FOR Restaurant 2024/2025 to wkład informacyjny dla przyszłości polskiej gastronomii. Perspektywa TOP Restauratorów i 1000 gości restauracji.
Raport MADE FOR RESTAURANT to niezastąpiona wiedza biznesowa na 2025 rok i opis polskich realiów, w jakich przyszło działać restauracjom i firmom w branży gastronomicznej.
To przedstawione przystępnie wyniki badań ilościowych i jakościowych przeprowadzonych wśród 1000 gości polskich restauracji oraz skomentowane przez ekspertów branżowych i polskich restauratorów prowadzących lokale w różnych miastach i z różną ofertą rynkową, m.in. comfort food, casual dining, street food, a także restauracje hotelowe oraz wśród konsumentów.
Profesjonalizm badania zapewnia jeden z najbardziej renomowanych polskich instytutów badawczych – ARC Rynek Opinia, a kompetencję i wiarygodność gwarantuje udział liderów branży, członków platformy MADE FOR RESTAURANT, czyli przedsiębiorców z obszaru HORECA, znających jej realia i problemy.
Fast Growing 2025 |
||||||
12:00 - 12:20 |
Przywitanie gości i plan dnia
|
|||||
Urząd Miasta Wrocław Agnieszka Małkiewicz - MADE FOR Restaurant Zapraszamy na AFTER PARTY - co, jak, kiedy? Agnieszka i Marcin Chmielewscy - Przystań&Marina |
||||||
Border crossing - dosłownie cz. 1 |
||||||
12:20 - 12:25 |
Patriotyzm czy kosmpolityzm kulinarny - postawy gości polskich restauracji. Czy opłaca się otwierać restauracje etniczne?
|
|||||
|
||||||
12:25 - 13:10 |
Kuchnia totalnie niepolityczna? Wpływ polityki światowej na biznes gastronomiczny, etyczne partnerstwa i dochodowość przedsiębiorstw.
|
|||||
|
||||||
13:00 - 13:30 |
Marketing: Poza utartą granicą mediów społecznościowowych. Co jeszcze? Kompleksowa strategia | Sala 2
|
|||||
|
||||||
GOŚCIE ZAGRANICZNI |
||||||
13:10 - 13:25 |
Austria: Czerwień 2.0 – kiedy robisz to źle, a kiedy możesz robić to źle.
|
|||||
|
||||||
13:25 - 13:40 |
Portugalia: Crazy delivery from Portugal. Strategia szybkiego wzrostu restauracji – "use case" z rynku portugalskiego.
|
|||||
|
||||||
13:40 - 13:55 |
Ukraina: Ukrainian restaurant market - "use case" z zaawansowanego technologicznie rynku ukraińskiego.
|
|||||
|
||||||
13:20 - 13:50 |
Technologia: Integracja digitalowa w kontaktach z gośćmi restauracji. MojStolik.pl, TripAdvisor, Mozrest, Google, FB, MichelinGuide. Jak to działa? | Sala 1
|
|||||
|
||||||
Border crossing - przenośnie |
||||||
13:55 - 14:55 |
FOR Dating - rozmowy przy okrągłych stołach
|
|||||
|
||||||
14:10 - 14:40 |
Produkty: Nie tylko lista win. Karta, która sprzedaje – i opowiada. Jak to zrobić? Case study/warsztat | Sala 2
|
|||||
|
||||||
14:30 - 15:00 |
Technologia: Cyfrowy tajny KOD sukcesu Twojej restauracji - bezobsługowe płatności, napiwki i optymalizacja obsługi | Sala 1
|
|||||
|
||||||
15:00 - 15:30 |
Kuchnia pełna dobrej energii
|
|||||
|
||||||
15:00 - 15:30 |
RELAKS i BIZNESOWY NETWORKING
|
|||||
|
||||||
FAST Growing - czynniki finansowe i biznesowe |
||||||
15:30 - 16:00 |
Cienka granica rentowności! Biznes plan, polityka cenowa, kosztowa i inwestycyjna - plan na trudne czasy?
|
|||||
|
||||||
|
||||||
15:40 - 16:10 |
Delivery: Jak przygotować ofertę delivery i na tym zarabiać | Sala 1
|
|||||
|
||||||
16:00 - 16:05 |
Ogarnij BDO, odpady i opakowania! Jakie unijne i polskie regulacje powinieneś znać.
|
|||||
|
||||||
FAST Growing - modne i dochodowe produkty |
||||||
16:05 - 16:10 |
Coffeedesk serwuje kawę na nowo – przełamanie nieefektywnych schematów w restauracjach. Use case Restauracja BOKA w Kołobrzegu i Rogowie.
|
|||||
|
||||||
16:10 - 16:17 |
Złote softdrinki, które pije świat i Polska? Nowoczesne trendy, które podbijają sprzedaż w restauracji.
|
|||||
|
||||||
16:20 - 17:00 |
SHOW KULINARNE: "CROSS THE BORDERS"
|
|||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
17:00 - 17:30 |
RELAKS I BIZNESOWY NETWORKING
|
|||||
|
||||||
17:00 - 17:30 |
Prawo: Ogarnij BDO, odpady i opakowania! Jakie unijne i polskie regulacje powinieneś znać | Sala 1
|
|||||
|
||||||
17:00 - 17:40 |
Zysk: Co pije świat i Polska? Nowoczesne trendy w Soft Drinkach, które podbijają sprzedaż w restauracji | Sala 2
|
|||||
|
||||||
Border crossing - dosłownie cz. 2 |
||||||
17:30- 17:45 |
Dlaczego i gdzie Maciej je w Polsce i na świecie? Podróże etniczne Macieja Blatkiewicza - twórcy najbardziej cenionego kanału influencerskiego
|
|||||
|
||||||
17:50 - 18:20 |
Produkty: Coffeedesk serwuje kawę na nowo – przełamanie nieefektywnych schematów w restauracjach. | Sala 1
|
|||||
|
||||||
17:55 - 18:05 |
Najmodniejsze restauracje Londynu?
|
|||||
|
||||||
18:05 - 18:35 |
Najmodniejsze, ale czy najbardziej rentowne restauracje Europy i świata?
|
|||||
|
||||||
18:30 - 19:00 |
Zysk: Ready to serve. Koktajle - gotowy model biznesowy i degustacja. | Sala 2
|
|||||
|
||||||
18:35 - 20:00
WIELKI FINAŁ |
||||||
18:35 - 18:50 |
Światowe podróże TOP Restauratora - gdzie każdy szanujący się gastronom powinien zjeść?
|
|||||
|
||||||
19:00 - 20:00 |
TOP 100 Nominowanych na scenie do Rankingu FORBES&MADE FOR RESTAURANT w kategorii Kuchnia Etniczna
|
|||||
|
||||||
20:30 - 24:00 |
After Party
|
|||||
|
To dzięki nim robimy konferencję! Wspierają nas Partnerzy, którzy dołączają do naszych działań swoje cegiełki wiedzy i doświadczeń. Prezentujemy ich propozycje rozwiązań w czasie 2 edycji wydarzeń MADE FOR Restaurant w 2025 r. oraz w naszych kanałach mediowych.
Współpracujemy z FORBES, czego efektem jest ranking
TOP 50 polskich Restauratorów FORBES & MADE FOR RESTAURANT.
24 kwietnia 2024 roku wybraliśmy:
Na konferencji we Wrocławiu przedstawimy TOP 100 Nominowanych, a o tym, kto dostał się do TOP 50 dowiecie się z czerwcowego magazynu FORBES.
Z przyjemnością informujemy, że już po raz czwarty budujemy tę prestiżową listę, tym razem będzie to TOP 50 Restauratorów FORBES&MADE FOR Restaurant w kategorii KUCHNIA ETNICZNA. Poprzez ranking chcemy wzmacniać wiarygodność i pozytywny wizerunek branży HoReCa, nagradzać ludzi nowocześnie myślących, odważnych biznesowo i kulturowo, otwartych na świat, podróże i promowanie różnorodności narodowościowej. Tym razem pokażemy restauratorów prowadzących wyjątkowe etniczne koncepty, które Polacy cenią pomimo miłości do kuchni polskiej.
Jaka jest nasza definicja kuchni etnicznej?
Kuchnia etniczna to zbiór tradycyjnych potraw i technik kulinarnych charakterystycznych dla danej grupy kulturowej, regionu lub narodu. Wykorzystuje lokalne składniki, przyprawy oraz metody przygotowania, które są nieodłączną częścią historii i zwyczajów danej społeczności. Kuchnia etniczna nie tylko odzwierciedla unikalne smaki, ale również przekazuje wartości kulturowe, religijne i społeczne, stanowiąc integralną część tożsamości danego ludu. Współczesna kuchnia etniczna jest często adaptowana do różnych warunków i preferencji, ale pozostaje wierna swoim korzeniom, zachowując autentyczność tradycji.
Typy kuchni etnicznej to kuchnia innych narodów niż rodzimy czyli dla nas: amerykańska, ukraińska, tajska itd.
skuteczna platforma biznesowa budująca mocne relacje
interaktywny magazyn biznesowy serwujący aktualności z branży HORECA
networking najsilniejszych przedsiębiorców w branży
Dla Uczestników i Partnerów
Magdalena Sławińska
e-mail: ms@forsolutions.pl